PDF meerdere pagina's per vel printen zonder schalen?

Hallo,

Weet iemand hoe je uit een PDF bestand of een InDesign bestand meerdere pagina's op een vel kunt printen?
Ik heb namelijk naamkaartjes gemaakt (wegens privacyredenen wel even vaag gemaakt in het voorbeeld) en ik wil niet 80 vellen papier verspillen met daarop maar 1 klein kaartje geprint. Ik weet van de opties meerdere pagina's per vel in Indesign en Acrobat Pro, maar dan worden deze kaartjes automatisch ook vergroot of verkleind (afhankelijk van hoeveel kaartjes per vel je kiest) (zie voorbeeld). Wat ik wil is gewoon het aantal kaartjes per A4 wat past, maar wel op 100%.
Ik kan natuurlijk al die pdf'jes weer 'plaatsen' in een nieuwe Indesign document maar dit is ook wel keiveel werk nog. Of is er een manier dat dit ook automatisch kan?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Ik weet niet of het rechtstreeks kan, maar misschien is de volgende aanpak te proberen:

1. kopieer het kaartje met snapshot
2. plak het in een Word document, en vul daar de hele pagina mee
3. print het Word document (of schrijf het weg als PDF en print het dan)

Qua werk valt dat wel mee en je kunt de pagina zo vaak printen als je wilt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Installeer het (gratis, open source) programma jpdftweak en gebruik de optie N-up.