ik wil graag een login systeem maken "user redirect login system". kan iemand mij hier mee helpen?

ik wil graag een login systeem maken dat gebruikers doorstuurt naar hem/haar eigen pagina dus:

jan word naar jan.php gestuurd
kees word naar kees.php gestuurd
enz.

maar helaas heb ik geen enkel idee hoe dit moet. Ik heb uren en uren besteed op internet om het te vinden maar ik kan het maar niet vinden, kan iemand mij alsjeblieft helpen hier mee of is er iemand die een tutorial op het internet heeft gevonden die mij hier mee kan helpen.

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat heb je al? Laat eens zien wat je al hebt geprobeerd of aan code heb. Nu weet ik namelijk niet hoe je de velden hebt genoemd. Om je op weg te helpen: header('location: ' . $_POST[gebruikersnaam] . '.php');
?>
gvrox
10 jaar geleden
Wil je ook nog hebben dan Jan de pagina van Kees niet eens kan zien ?

Antwoorden (1)

Je kunt php codes gebruiken, maar veel makklijker is een Java-Script. Het loopt op html en je kan met die codes zo iemand naar haar eigen pagina sturen
redirect: www.mijnsite.nl/user1
Mijn aanrader is een Java-script omdat het veel makkelijker is dan php. En voor mij werkt het ook beter
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Vertel dan eens hoe je een veilige login kunt bouwen (incl passwords) in javascript. Waarom is javascript trouwens makkelijker dan php ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vindt dat, het zijn makkerlijke codes. En als jij vindt dat php makkelijker is, vindt jij dat. Maar ik vindt java script makkelijker
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet ik even zoeken, die heb ik op mijn school systeem staan.
gvrox
10 jaar geleden
Zal ik maar alvast verklappen dat het niet kan in javascript ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Nieuwe pagina 1

Login
Area

User ID:

name="id" type="text">

Password:

type="password">
onClick="pasuser(this.form)">
type="Reset">
dit zijn de java-script codes
kopieer deze codes en sla deze op in .html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb boven de codes voor gebruikersnaam en wachtwoord boven iets gezet zodat je weet welke code voor de gebruikersnaam is
gvrox
10 jaar geleden
Precies wat ik al dacht, de username en het password zijn gewoon leesbaar, dus dat is zeer onveilig. Het is alleen veilig te doen server-side (dus bv met php), en zeker niet client-side met javascript. Het script wat je nu hebt is vergelijkbaar met je pincode op je bankpas schrijven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus wat vind je gvrox
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, met de inspector van Firefox kun je alles. Ik heb zelfs een keer een wachtwoord gewijzigd met een van de gebruikers van school. Dat was wel lollig moet ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij elke website waar ik ben geweest heb ik met de inspector van Firefox een wachtwoord kunnen wijzigen. Bij een website hebben ze ongeveer het zelfde als mij gedaan. Ik had zo iedereen een ander wachtwoord gegeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer genoeg kun je met de inspector niks opslaan :(
gvrox
10 jaar geleden
Dat geeft al aan hoe onveilig deze methode is. Bij serieuze websites (banken e.d.) kun je die truken niet uithalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar niet. Maar daar gebruiken ze professionele betaald software voor (excl. hosting prijzen). maar deze gebruiker wil graag simpel beginnen. Zal ik ook doen want anders ga je snel de mist in. Dus is dit script perfect voor beginners. En er staat negers: "ik wil het veilig hebben".
gvrox
10 jaar geleden
Als het niet veilig hoeft, waarom zou je dan een login-systeem maken ? En stel dat je tientallen (of honderden etc) gebruikers hebt, dan ga je van iedereen hun login-naam en password meesturen zodat iedereen dat kan zien ? Dit soort naieve systemen is alleen leuk als je een site maakt voor 3 van je vriendjes, maar uiteindelijk leer je er niks van. De vraagsteller geeft overigens zelf al aan dat ie php wil gebruiken (of daar lijkt het wel sterk op)