Hoe komt het dat sommige websites niet op alle Wifi's kunnen bekeken worden?

Ik heb een IPcam, die op vele WIFI's (zelfs heel snelle) niet te bekijken is en op andere wel. Kijk zelf:
http://icam30408.ihome365.org:8999/index1.htm

Tot de vraag nog open staat blijft deze login: visitor PW: loki

Op 3G werkt het altijd wel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan best eens zijn dat de (publieke?) WiFi netwerken die je gebruikt filtering toepassen zodat je alleen HTTP / HTTPS kunt doen, die zitten op poorten 80 en 443. Jij probeert op poort 8999 een verbinding op te zetten, dat zou geblokkeerd kunnen worden.
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat inderdaad om publieke al dan niet betalende netwerken. Wifi bij Toeristische Dienst, hotel of camping. Nergens werkte het behalve op 3G van Proximus en SFR. En natuurlijk bij mij thuis en bij mijn familie wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toevoeging. Het ging om Frankrijk. Hier in mijn stad werkt het overal op de publieke netwerken.
gvrox
10 jaar geleden
Filtering/blokkering lijkt het dus wel te zijn, zeker als je een melding kreeg zoals "kon geen verbinding maken met de server". Als de pagina wel gedeelte werd geladen is het misschien toch iets anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, ik kreeg " kon geen verbinding maken".
Enig idee waar die site gehost wordt, of is dat rechtstreeks mijn router?
(Bedankt om me te helpen-- 10 punten liggen in het verschiet)
gvrox
10 jaar geleden
Ik denk dat die ihome365.org alleen een doorgeefluik is van de fabrikant van de camera, om door de firewall thuis heen te komen. De camera stuurt de gegevens door naar die site, en je browser haalt de data daar er weer af. Tenzij je zelf wat poorten open hebt moeten zetten op je router denk ik niet dat je rechtstreeks contact met thuis hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf poorten moeten open zetten. Of tenminste dat heeft iemand gedaan aan de hand van de installation manual.
Bedankt voor je uitleg. Ik zal iemand contacteren om daar een oplossing voor te vinden.
Ik sluit de vraag zo gauw ik mag. Dan heb je 11 punten. :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt.