Hoe kan mijn neefje(15) de codes leren?

Mijn neefje van 15 vraagt zich al maanden af hoe hij op zijn leeftijd de code kan leren (HTML, CSS, Xcode, Javascript, enz. enz.). Hij zit namelijk in de richting kantoor en verkoop (beroeps afdeling) en dat geven ze niet in zijn afdeling iets dat te maken heeft met de code. Dus is er dan een manier hoe hij dit kan leren? Hij zou ook graag willen leren werken met photoshop.
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (5)

laat hem eens naar de bieb gaan en kijken wat er aan boeken is (op zijn leeftijd is de bieb nog gratis) Verder kan hij ook kijken of er in de buurt cursussen worden gegeven. In buurthuis of volkshogeschool
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier moet je toch echt betalen voor de bibliotheek als je 14 wordt.
In plaats van dit zich al maanden af te vragen had hij ook kunnen gaan googelen. Zoek op tutorial html .

Je kunt op internet genoeg uitleg vinden maar je kunt ook een boek voor dummies gebruiken: http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/html+voor+dummies/N/8299+8293/Nty/1/search/true/searchType/qck/suggestedFor/html+voor+dummies/sc/books_nl/index.html?_requestid=44836
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op Codecademy kan je allerlei codes leren. Bijv. Html, Css, Javascript enz. Het wordt goed uitgelegd met behulp van opdrachten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Link: codecademy.com
Ik ben zelf 16 jaar oud en ben net klaar met een super groot project van HTML, CSS en JavaScript. Er is maar een manier op het te leren, en dat is oefen oefen en oefenen. Er is een hele goede site (Engelstalig) die je precies van 0 kennis brengen naar 100 kennis. De site heet W3schools (Google maar). Ze hebben super veel tutorials, ook html css en javascript. Als je eenmaal bezig bent een website maken dan leer je er steeds weer iets bij. Het is trouwens niet in één dag geleerd, ik ben nu ongeveer 1,5 aan het oefenen en ik heb veel geleerd, maar nog lang niet alles om een site als FaceBook te maken. Dus als je neefje het echt graag wil op hoog niveau dan zal hij wel veel moeten oefenen. Als hij het gewoon op simpel niveau wil kunnen dan moet het wel lukken na twee weken tot een maand ofzo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De beste manier om een taal te leren is zeker niet via een tutorial. Op die manier leer je nooit hoe je het best technieken kunt toepassen. Wat ik heb gedaan toen ik 14 jaar was, was een doel in hoofd nemen, zoals een website maken, en daarna constant tegen problemen aanlopen. Deze problemen zoek je op in google, de internetgemeenschap helpt je vaak graag en snel, vooral stackoverflow.com is snel en goed. Je moet wel goed engels beheersen, want met alleen nederlands kom je echt nergens.