Hoe zet je de standaard waarde van een tabel op NULL in MySQL localhost?

Ik heb een SQL die via een framework wat opslaat in de database alleen hij zou het veldje 'name' wat ik niet heb ingevuld NULL moeten maken. Dit doet hij niet hij zet namelijk niet neer NULL maar hij zet helemaal niks in het veldje neer en is gewoon leeg.

Nu heb ik een SQL die de bestanden op moet halen waar de tabel 'name' IS NULL alleen omdat 'name' niet NULL is maar leeg doet hij dit niet heeft iemand hier een oplossing voor wat ik fout doe of weet iemand een makkelijke oplossing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Staat de defaultwaarde van het veld name standaard op NULL en is NULL toegestaan ? Vraag dit op met DESCRIBE tabelnaam

Het beste antwoord

Als je een insert doet in de column van null en je ziet daarna dat het veld leeg is, is het veld ook gewoon null hoor.

test dit maar met een NVL.

Bijvoorbeeld:

SELECT NVL(,1) FROM ;

Een NVL vult null velden met de waarde na de komma.

Toegevoegd na 1 minuut:
SORRY! Bij MySQL is het natuurlijk

ifNULL(,'test')
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt. IFNULL(,'leeg') is het niks invullen en dan komt het goed dankjewel.