Hoe kan ik 'versleutering' van mijn netwerksleutel/wachtwoord veranderen op windows XP?

Staat nu op draadloze sleutel WEP maar moet in WPA-Personal TKIP

Toegevoegd na 1 minuut:
Versleutering is geen goed woord maar weet niet hoe het anders uit te leggen :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

De netwerksleutel staat niet in XP maar op je modem/router en daar kun je bij de draadloos instellingen de sleutel wijzigen.
Weet niet welk type router je hebt, dus kan niet precies aangeven hoe je het moet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je sleutel staat in je modem c.q router daar kan je een en ander weiziggen. Je typt gemoon het ip-adres van dit divice boven in je browser waar je normaal het internetsdres intypt. Het Ip-adrs vindt je normaal in de handleiding of op een etiket onder het modem/router. Als er om een paswoord wordt gevraagd, dit vindt je in de brief v/d provider of in de handleiding. Vaak is dit trouwens iets als Admin / Admin dus dat kan je dan ook gelijk wijzigen.

Toegevoegd na 18 minuten:
Oke op laptop, op het draadloos icoon gaan staan en openen. Dan op de verbinding gaan staan nu kun je het sleuteltype wijzigen en de sleutel intypen. Lukt dit niet, de Laptop even via UTP kabel hangen aan het modem/router en de laatste drivers installeren voor de netwerkkaart dan moet het gaan lukken.

Toegevoegd na 19 minuten:
As je niet weet welke netwerkkaart het is kun je drivermax downloaden en hem laten zoeken naar de laatste drivers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb de sleutel wel maar dan komt er een heel verhaal in beeld, nou heb ik al zitten googlen en nou blijkt dus dat dat wachtwoord, versleuteld wordt en dit op verschillende manieren kan. Op mijn laptop staat dit in WPA personal enTKIP, bij mijn zoon zijn laptop staat WEP, daar doet hij het dus niet, maar kan nergens dat WEP veranderen in WPA. denk zelf dat dat de oplossing is......denk ik...:)