Hoe zorg ik dat de opmaak van mijn e-mail hetzelfde blijft als deze wordt doorgestuurd door de ontvanger?

Het gaat hier om een e-mail petitie.
De tekst heeft een opvallende opmaak die goed aankomt bij de eerste ontvanger, maar als die het doorstuurt gaat de opmaak verloren.
Ik heb geprobeerd de opmaak te maken in gmail én in Outlook, maar het werkte allebei niet zoals ik wou.
Moet ik de e-mail nu in HTML maken? Of is er nog een andere (makkelijkere) mogelijkheid?

Toegevoegd na 16 minuten:
Er zijn geen speciale fonts gebruikt.
Het zijn alleen wat vetgedrukte regels, en één zin is rood gekleurd en wat groter dan de rest.
Om te testen heb ik het een aantal keer naar mezelf doorgestuurd, maar daaruit bleek dat het veranderde.

Toegevoegd na 1 uur:
Zelf ontvang ik vaak van deze doorstuur petities, en altijd is de opmaak zoals (ik vermoed dat) de verzender hem gemaakt heeft.
Hoe doen zij dat dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Tja dat is lastig want de een email ontvanger heeft rich txt ingesteld en de ander html
Daar valt dus weinig aan te doen.
als het gaat om txt opmaak of specilale fonts dan kun je er een plaatje van maken ?
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Adobe® PDF (Portable Document Format) is niet zonder reden de meest gebruikte standaard voor het uitwisselen
van elektronische documenten over de hele wereld. Deze universele bestandsindeling houdt namelijk alle afbeeldingen, lettertypen, opmaken en kleuren van het brondocument intact, ongeacht de gebruikte programma's of het platform. Adobe PDF-bestanden zijn compact en de navigatie-, uitwisselings-,weergave- en afdrukmogelijkheden van het document in het gratis programma Adobe Reader.

PDF is de beste oplossing