Hoe user een reseller subdomein geven in DirectAdmin?

Ik heb een VPS server, nu heb ik een domein op mijn reseller account staan even als voorbeeld neem ik ikhebeendomein.nl.
Nu wil ik dat als ik een user aan maak (dus als het waren een klanten hosting account) dat dit account te bereiken is via een sub domein klant.ikhebeendomein.nl

maar ik kom er niet uit hoe ik dat voor elkaar krijg.

Kan iemand mij dit even uitleggen?
Ook met google kom ik niet veel verder.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zorg er voor dat de dns van "ikhebeendomein.nl" op je DirectAdmin server draait.
Bij een nieuwe gebruiker geef je dan als domein "klant01.ikhebeendomein.nl" op.
DirectAdmin zorgt er vervolgens voor dat vervolgens het subdomein aangemaakt wordt in de DNS.

Indien je elders de DNS hebt draaien, let er dan op dat je zelf handmatig DNS-records aan zal moeten gaan maken,