Hoe maak je een webpagina waar gebruikers een account kunnen aanmaken in php?

Ik moet als examen (15%) voor school een website maken. Deze site moet een inlogpagina bevatten, ik weet alleen niet hoe je dat moet aanpakken. Ik weet wel dat dat waarschijnlijk met php moet. Mijn vraag is dan ook hoe de php code eruit moet zien en hoe ik hem kan toepassen in de html code. Als er een programmeur (of iemand anders natuurlijk) is die mij dit kan uitleggen, dan ben ik heel erg dankbaar.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Aangezien het een schoolopdracht is en ik geen kant en klare code bij de hand heb ga ik het je uitleggen ipv de complete code.
Zowel de registratiepagina als de inlogpagina bevatten gewoon een simpel formulier dat je moet linken aan je php bestand. Je moet een php file aanmaken waarmee je je MySQL database aanroept en je moet 2 php files aanmaken. Een voor het registratieformulier waarmee je de invoer van het formulier in je DB zet en een voor de inlog waarmee je die gegevens kan oproepen. Er zijn kant en klare codes te vinden op internet, maar zelf uitvogelen is leuker. Succes!