Hoe kan ik tekeningen hélemaal inkleuren op de pc?

Als ik op de site Sumopaint.com zit en met de 'Paint Bucket Tool' mijn tekeningen probeer in te kleuren, krijg ik steeds vlakken die niet ingekleurd zijn. In dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ZM5rCC1LAOc zie je op 6:08 dat ze het helemaal kan inkleuren. Maar ik snap dus niet hoe je dat doet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Als je bekend bent met Photoshop, het is de tolerance van je magic wand waar tonb het over heeft. Dat is een oplossing, maar daar ligt de oorzaak van je probleem niet.

Let op het soort brush dat je gebruikt. Veel brushes hebben een zachte rand met pixels die je amper ziet, maar die er voor zorgen dat je tekening niet op een tekening uit Paint lijkt. Jouw paint bucket vult alleen de plekken op waar nog geen kleur zit, dus die zachte randen die je met je brush neergezet hebt slaat 'ie over.

Ik ken jouw softwarepakket niet, ik werk eigenlijk alleen met Adobe voor alle 2D art, maar als jouw pakket een pencil tool heeft in plaats van een brush, zou ik je die aanraden. Pencils hebben nooit zachte randjes. (Ook handig als je Pixel Art maakt)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar met de pencil tool kan je toch niet alles gaan inkleuren? Dat kost superveel werk. Is er geen enkele manier dat je met één klik meteen alles al hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet ook niet je tekening inkleuren met de pencil.. Ik zei dat het je brush moest vervangen. Dus maak je line art met de pencil tool, dan kun je alles opvullen met je bucket zonder dat er bij de randjes stukken niet ingekleurd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh laat maar. Ik ging er vanuit dat je de tekening op z'n minst even zou overtrekken op de computer zodat het er beter uitziet. Als je een foto rechtstreeks wilt inkleuren met je bucket gaat dat niet nee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had het ook overtrokken, maar dat deed ik met curve tool.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer het eens met de pencil dan. Teken des noods gewoon een cirkel of iets kleins, en probeer het op te vullen met je bucket. Lukt het dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een deel, er blijven wel enkele pixels.

Andere antwoorden (2)

Ja het moet wel lukken.
Een plaatje/foto kopiëren en dan in Paint plakken. Zo kun je ver inzoomen en kun je veel kleuren gebruiken op iets in te kleuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar, kan je het da
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel, kan je het dan ook helemaal vullen zonder dat het vlakken overslaat?
Met het gratis Paint.net kun je een fill doen met 'tolerance'. Kleurverloop on het vlak is dan geen probleem meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb niet op de door jou genoemde site gekeken, dus misschien sla ik de plank volledig mis... ;-) maar paint.net is altijd nuttig om te hebben!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het gratis?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En kan je echt ALLES vullen, zodat je niets van vlakken hebt die niet ingekleurd zijn? Mijn tekeningen zijn wel via een fototoestel op m'n pc gezet, dus lukt dat dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, zeker weten. http://www.getpaint.net/