Kan ik in een .asp bestand een ander .php bestand includen?

In een website die een kennis heeft gemaakt (in .asp) wil ik een stukje MySQL toevoegen. Echter, ik heb totaal geen verstand van .asp, maar wel van .php. Mijn vraag is dus of ik in een .asp bestand een stukje .php kan includen, waarin alle MySQL gedaan wordt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dat gaat niet werken. Overigens is database access niet zo heel moeilijk in ASP, alleen niet zo handig als in PHP. Hier een voorbeeldje om je misschien op gang te helpen:

dim connection
set connection=server.createobject("ADODB.connection")
connection.open "Driver={MySQL ODBC 5.1 Driver};Server=mysql.mijnprovider.nl;Database=mijndatabase;Uid=mijngebruikersnaam;Pwd=mijnwachtwoord"

set lijst = connection.execute("select * from mijntabel")

while NOT lijst.EOF
Response.Write lijst["mijnkolom"] &

lijst.MoveNext()
wend

lijst.Close
set lijst = Nothing
connection.Close
set connection = Nothing

Toegevoegd na 3 minuten:
hmmm, vergeten "lijst" te declareren. Voeg toe aan het "dim" statement: dim connection, lijst

Goede gewoonte om bovenin je ASP pagina <% Option Explicit %> te zetten. Daarmee is declareren van je variabelen verplicht en wordt je behoed voor typefouten in variabelenamen.