Hoe pas ik romeinse cijfers toe in indesign?

Ik ben in Indesign bezig om een boek op te maken. Alleen wil ik mijn hoofdstukken benoemen met Romeinse cijfers. Als ik dit handmatig ga doen ben ik lang bezig. Ik vroeg me af of er een makkelijkere manier kon zijn. Misschien dat als ik bijvoorbeeld ''21'' in toets dat daar gelijk het Romeinse cijfer komt te staan of iets dergelijks?
Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Alvast Bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Je kan het ook gewoon typen? en als je het niet uit je hoofd kent, kijk je hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Romeinse_cijfers

handig tipje:
1 = I
2 = II
4 = IV
5= V
9 = IX
10 = X
13 = XIII
15= XV

Toegevoegd na 30 seconden:
21 is trouwens XXI
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
''Als ik dit handmatig ga doen ben ik lang bezig''
Hier was ik zelf ook wel opgekomen… Maar voor alsnog bedankt…
Je kan eerste de normale cijfers typen, vervolgens zoeken op nummer en die laten vervangen door het Romeinse teken