Ik moet een reclame ontwerpen op de computer ( een mac), maar ik weet niet wat voor een programma ik zal gebruiken, kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (7)

Imovie is vrij simpel en gebruiksvriendelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik bedoel meer een folder of poster ofzo
maar bedankt voor de tip
Adobe InDesign is daar zo'n beetje de standaard voor, in combinatie met Adobe Photoshop. Maar omdat je het vraagt, ga ik er van uit dat je geen professional bent. Als het 'gewoon voor een schoolopdracht' is, zijn er vast wel makkelijkere, gratis programmaatjes voor te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pages van Apple/Mac zelf past mogelijk ook goed bij je. Niet gratis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Adobe illustrator is erg handig en makkelijk programma! Als je het maar even nodig hebt kun je de trial voor een maand downloaden op de Adobe website, het programma is gewoon compleet, alleen kun je het maar een maandje gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Posterino is gemakkelijk op de app store te downloaden. En je kan helemaal je eigen poster maken met foto's teksten etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is me niet helemaal duidelijk of je een reclame filmpje bedoelt of een logo of poster / flyer... Bij Logo's en dergelijke is het van belang dat je een programma gebruikt dat "vector-based" is zoals het gratis "Inkscape". (http://inkscape.org/)
Als je iets moet ontwerpen voor op een website is het belangrijk om te weten of je met een transparante achtergrond gaat werken of niet (Zeg maar: maak je iets op een virtueel blaadje papier dat dan een wit rechthoekje erom heen krijgt, of knip je een vorm uit een virtueel blaadje papier wat dus precies de vorm heeft die jij wil...)
Als het om een filmpje gaat dan kun je beter naar iemand anders luisteren want daar weet ik niet genoeg van af. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hangt er helemaal vanaf voor welk doel de reclame-uiting toegepast gaat worden. (drukwerk, internet, tv/beamerpresentatie etc) ontwerpen zou ik aanraden in een ontwerpprogramma te doen. indesign of quarkXpress zijn de beste/meest professionele opties. wanneer het om een eenvoudig ontwerpje gaat kun je ook kiezen voor bv photoshop. (bedenk dan wel vooraf in welke resolutie je werkt ander kun je naderhand in de problemen komen met aanleveren - oa voor drukwerk) succes!