Als wat moet ik een ontwerp uit Illustrator opslaan voor facebook?

Ik ben bezig met een portfolio te maken op facebook maar ik weet niet goed als wat ik mijn illustraties nu het best op zou kunnen slaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

.png of .jpeg kan in ieder geval
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
.png is een verstandige keus, omdat de kwaltijd die je in Illustrator maakt dan blijvend is.

.jpeg zou ook kunnen, je bestand is dan minder groot maar de kwaltijd is dan ook wat minder.

Probeer eerst eens met .png, mocht het bestand te groot zijn voor Facebook dan kun je altijd nog .jpeg doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
PNG 8 of PNG 24? En er zijn nog opties die ik kan aanvinken zoals ICC-profiel en Progressief..
imruben
11 jaar geleden
Heeft vooral te maken met drukprofielen voor bij een drukkerij etc.
Voor facebook is een screenshot vaak al genoeg ;)
een beetje lage kwaliteit afbeelding is zo erg, bij hoge kwaliteit kan ook van alles gejat worden.
Je moet het opslaan als .png of .jpeg
Ik vind persoonlijk .png het beste omdat hij/zij wel transparantie ondersteund en .jpeg doet dat niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
imruben
11 jaar geleden
Facebook ondersteund ook geen transparantie etc. je hebt er lokaal wel wat aan ;)