Is een voorkennis in programmeertalen bij HBO informatica vereist?

Iemand vertelde mij dat de meeste studenten al kennis hebben van talen zoals c++. Is het nodig voor de opleiding om ook deze talen al te kennen, zodat ik niet achter loop. Of is het ook goed mogelijk om met minder kennis de opleiding te doen. Zonder heel veel problemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Zelf volg ik deze opleiding in Breda. Het is te doen zonder voorkennis van programmeren, want de basis leren ze je daar.

Er gaat veel tijd zitten in zelfstudie, maar dat had je waarschijnlijk wel verwacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt. Op de Avans Hogeschool
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké ik wil namelijk ook die opleiding doen. Maar dat is dus allemaal goed te doen. Werken jullie met windows of macs? Of maakt dat niet uit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik werk zelf met een Mac, maar de opleiding is geschikt voor beide besturingssystemen. Je wordt niet verplicht om perce Mac of Windows te gebruiken.

Andere antwoorden (1)

Ik heb zelf HBO informatica gedaan en dit klopt niet. Wel bleek dat mensen die van MBO kwamen wat meer (voor)kennis hadden dan mensen van bijv. HAVO of VWO. Mensen van HAVO of VWO moesten bij nul beginnen (zonder enige voorkennis) maar zij haalden dit wel gauw in. Verder, als je informatica opleiding volgt, is het mooi meegenomen als het daarnaast jou hobby is. Als het louter je studie is (zonder dat je er in je vrije tijd wat mee doet) dan krijg je er meer moeite mee.