Bestaat er een club/cursus voor kinderen die willen leren programmeren?

Mijn neefje van 10 jaar wil graag leren programmeren. Het liefst samen met andere kinderen van zijn leeftijd. Bestaat er een club of cursus (evt. digitaal) hiervoor? Hij woont in Amsterdam. Of kent iemand misschien kinderen die in dit onderwerp geïnteresseerd zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Leer programmeren met Scratch
Met Scratch leer je op een makkelijke en leuke manier hoe programmeren werkt. Door blokjes met opdrachten op elkaar te stapelen kun je allerlei dingen aansturen. In deze workshop maken we bijvoorbeeld interactief speelgoed, pratende planten of een alarmsyteem voor in je kamer! Alvast oefenen? Scratch is een gratis programma dat je ook thuis kan gebruiken. Hier kun je Scratch downloaden.
Wanneer?
Woensdag 6 maart 2013
14:00 – 17:00 uur
Waar?
Fablab Amsterdam (Waag gebouw)
Nieuwmarkt 4
1012 CR Amsterdam
http://waag.org/nl/event/fabschool-kids-programmeren-met-scratch
-----
De kinderen krijgen elke week 90 minuten lang cursus in het programmeren en bouwen. De Roboticaclub is bedoeld voor alle kinderen uit Amsterdam die belangstelling hebben voor techniek, wetenschap en programmeren.

De cursus vindt plaats op woensdagen en donderdagen op Basisschool Witte Tulp locatie Anderlechtlaan 1. De kosten voor de roboticacursus bedragen € 60,- per half jaar.
http://bswittetulp.nl/excellentie/roboticaclub