Kun je een PHP script dagelijks laten uitvoeren zonder een cronjob?

Ik wil een script maken dat elke dag een taak uitvoert, maar mijn hosting partij heeft geen mogelijkheid om cronjobs te maken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Helaas niet.

Je KAN natuurlijk een script includen in je hoofdpagina op de site, and registreren of het gerunt is op die dag. Zo niet: Draaien, zo wel: Negeren. Je bent je hierbij ghelaas niet zeker dat het elke dag op hetzeltde moment draaien.

Een andere optie is om een cronhost te gebruiken, zoals http://www.webbasedcron.com/ Die roept dan jouw script aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, daar is cronjobs juist voor.

Toegevoegd na 3 minuten:
ow sorry, las dat van je hosting niet.

momentje ben even voor je aan het kijken. . .

Toegevoegd na 4 minuten:
http://cronjobs.gamecoll.com/

op deze site kun je hem op elk gewenst moment laten uivoeren.
bijv. 1 uur,1dag,1week,1maand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je niet een script maken wat je gewenste script start en dan 24 uur gaat wachten (sleep of zoiets) en dan weer terug gaat? Ik geen verder geen PHP, dus ik weet niet of dit wel wil en kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt websites waar je gratis cronjobs kunt instellen die dan een script op jouw website aanroepen. Zie bijvoorbeeld hieronder setcronjob, dit is zo'n website.

Een andere optie, iets lastiger... is het laten uitvoeren van scripts vanuit de website op basis van bezoek aan de site. Dus zodra een bezoeker op jouw website komt dan roept de index.php (homepage) ook een soort cron-script aan. Dit script checkt dan of het al tijd is om de "cronjob" uit te voeren. Zo ja, dan roept hij het script aan dat je periodiek wilt laten uitvoeren.

2 grote nadelen aan deze laatste optie:
1> bij weinig bezoekers aan de website dan zal het script te laat of niet worden uitgevoerd
2> de bezoeker die het script activeert die heeft mogelijk een grote vertraging bij het oproepen van de homepage omdat eerst het script uitgevoerd moet worden voordat de homepage op zijn/haar scherm komt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het ook 'invoegen' als een plaatje ergens. Voorbeeld:
//Hier je code en de controle of de gewenste tijd voorbij is
header("Location: ?>

Wat de code dan zal doen is eerst de script uitvoeren, en dan het plaatje laten zien. Deze script kan je dan plaatsen als avatar op forums etc. (Gewoon URL invoeren) En als het forum je php-avatar niet accepteert, stop je het in een mapje die je "plaatje.png" doet en noem je het bestand index.php. Dan lijkt het op jouwdomein.nl/plaatje.png en fop je het systeem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
cron is een programma wat draait op de server, met cron kan je opdrachten en scripts op vastgestelde tijden automatisch laten draaien.
Een hosting provider kan je alleen toegang geven op een Unix/Linux server waarop elke gebruiker een eigen home folder heeft en lid is van de gebruikersgroep cron, dit omzeilen is zo ver ik weet niet mogelijk.
echter mag je bij veel providers wel een taak door cron uit laten voeren maar kan je geen configuratie aanmaken omdat de configuratiebestanden van cron buiten je webroot liggen, wanneer je een bestandje genaamd crontab aantreft binnen je web-root of ssh toegang krijgt heb je die mogelijkheid.