Hoe kun je als je een mail verstuurt bijvoorbeeld via outlook je lettergroote aanpassen/wijzigen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan zowel via het programma Outlook door in het nieuwe bericht in het lint bovenaan (Outlook 2007-2010) het lettertype, de tekengrootte en/of de kleur te veranderen (Nadat je "aan" hebt ingevuld en in het tekstvak staat), of door dit "standaard" al te veranderen door in Outlook via "extra"/"opties" en dan te kiezen voor het tabblad "E-mailindeling" en daar bij Briefpapier en Lettertypen e.e.a. te veranderen.
Ook in het online mailprogramma van Outlook (voorheen Hotmail) kun je als je een account hebt via Microsoft naar www.oulook.com gaan, daar inloggen en bij het kiezen van een nieuwe mail (+ teken aanklikken) kiezen welk lettertype, grootte, etc.

NB: Bij het beantwoorden van een mail kun je meestal NIETS veranderen aan het lettertype, de kleur of de grootte. E.e.a. is afhankelijk van de indeling die de "verstuurder" heeft gebruikt (HTML of platte tekst).
Wel kun je de "standaard" bij beantwoorden op hetzelfde tabblad als hierboven omschreven anders instellen (bij Outlook op je PC)