Hoe kan ik een thema uploaden op Wordpress?

Ik heb een thema gemaakt op Artisteer, nu wil ik het thema uploaden in wordpress alleen staat er bij mij tabblad, `Thema Uploaden` die ik wel bij anderen zie. Hoe kan ik dat tabblad daar wel krijgen ?

Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een Wordpress theme installeren

Wanneer je de theme-bestanden opgeslagen hebt op je computer dan moeten de bestanden nog op de webserver geplaatst worden. Het kan zijn dat de bestanden ingepakt zijn in een .zip-bestand. Als dat het geval is dan pak je ze eerst uit op je computer.

Nu moet je de theme-bestanden dus uploaden. De map met de theme bestanden upload je in zijn geheel naar de directory 'wp-content/themes'. Daar bevinden zich al de mappen met de standaard themes: 'classic' en 'default'. Na het uploaden van de theme-bestanden bevindt zich daar dus ook een nieuwe map met de naam van je theme.

Meer uitgebreide informatie vind je in de bron.