Hoe krijg ik een radio op me site?

Ik heb sinds kort een site.....En heb al een chatbox enzo maar wil namelijk ook een radio op me site. Wie heeft er verstand van?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat ligt eraan wat je precies wilt.

Wil je zelf radio maken? Dan kan je gebruik maken van software als shoutcast of helix. Maar, bedenk wel dat het illegaal is om zomaar muziek te gaan draaien via zo'n radiostation als je hier geen toestemming voor hebt van de artiest, of van auteursrechtenorganisatie Buma Stemra.

Wil je een bestaand radiostation streamen dan kan je deze mogelijk insluiten. Kijk eens op de website van het betreffende radiostation, en als je er zelf niet uitkomt, post dan een vraag waarin je het betreffende radiostation ook noemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals in mijn antwoord kan je daarvoor bijvoorbeeld shoutcast of helix voor gebruiken, maar het is illegaal om zomaar nummers van artiesten te draaien. Wil je dus legaal bezig zijn moet je daarvoor de rechten kopen bij Buma Stemra, en dat is toch wel aardig prijzig.
Je kan Radionomy of Listen2myradio gebruiken. Bij listen2myradio kan je een flash player maken, die je vervolgens op je website kan zetten.

Bij radionomy worden kosten voor je betaal,d als je aan bepaalde voorwaarden houd (zoals reclame). deze kan je ook op je website zetten met de code die zij geven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet voor bijde een dj programma zoals virtual DJ of sam broadcaster hebben. hiermee verbind je dan vervolgens naar bijvoorbeeld listen2myradio.

Listen2myradio is wel aanbevolen, ook al dat radionomy kosten betaald onder bepaalde voorwaarden is het redelijk moeilijk om je radio te laten draaien.
Jaspro101