Hoe switch statement toepassen?

Hallo, ik snap niet hoe ik onderstaande moet doen... Ik zit in het eerste jaar van de ICT-opleiding te Eindhoven, en moet iets programmeren met het switch-statement.

De opdracht:

Met de volgende code kun je als gebruiken een getal invoeren in een pop-up en laten opslaan in een variabele:

var getal = prompt("Hoe hard gaat u nu ?:","");

Zorg door middel van een switch statement dat het volgende in de console wordt weggeschreven:

Als het getal 30 is: Het mag wel iets sneller
Als het getal 50 is: precies goed !
Als het getal 80 is: Je gaat te hard.

Kan iemand mij helpen?

Groet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je zet er niet bij in welke taal, ik gebruik hier maar even JavaScript, het principe is overal zo'n beetje hetzelfde...

switch(getal)
{
case 30:
alert("Het mag wel iets sneller");
break;
case 50:
alert(" precies goed !");
break;
case 80:
alert("Je gaat te hard.");
break;
default:
// de code die moet worden uitgevoerd als geen van bovenstaande voorwaarden het geval is
}
rose