Hoe maak ik een landingspage voor link vanaf specifieke website?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Licht je vraag toe.

Antwoorden (2)

Eigenlijk niet anders dan hoe je elke andere site of pagina zou maken.

Afhankelijk van je kennis en ervaring, en hoe je de presentatie en het uiterlijk van de pagina voor je ziet, kun je heel gemakkelijke, of juist enorm uitgebreide software hiervoor gebruiken.

En uiteindelijk als die pagina klaar is, dan zet je op de pagina van waaraf je wilt linken, de link naar het adres je pas gemaakte pagina.

Je kunt ook 'online' een pagina met bijvoorbeeld Drupal, Wordpress of met een andere 'Wysiwyg-editor' maken.

Wysiwyg staat voor 'What you see is what you get' dus dat betekent dat je geen kennis van html of programmeren hoeft te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat bedoel ik niet helemaal. Voorbeeld: De website (www.xyz.nl) link naar mijnwebsite.nl. Ik wil dat als een bezoeker afkomstig is van xyz.nl deze wordt geredirect naar mijnwebsite.nl/statement-xyz.html Begrijp je? Dus iedere bezoeker ziet gewoon de home page behalve als ze op mijn website terecht komen via xyz.nl, dan krijgen ze een aparte landigspagina. Dat is wat de bedoeling is. Ik heb namelijk geen invloed op de linkt van die andere site, ze reageren nergens op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op http://php.net/manual/en/reserved.variables.server.php staat uitleg over de variabele PHP_REFERER
ik denk dat dat is wat je zoekt.
(Daarin staat vanuit welke site gelinkt is naar jouw site)
Ga er maar vanuit dat dit haast niet mogelijk is op een simpele manier.

Er bestaat een variabel HTTP_REFFER in PHP die je de url zou moeten geven waar de gebruiker vandaan kwam. Maar dit wordt tegenwoordig geblokkeerd door de moderne browsers en antivirusscanners i.v.m privacy en veiligheid(dus deze variabel is dan gewoon leeg of gewijzigd).

Dus dit gaat je niet lukken met html, javascript, php of whatsoever(tenzij het je eigen websites zijn)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga wel even stoeien. Ik wist dat http_reffer niet altijd werkt, hoopte een beetje op een javascript oplossing aangezien google middels de analytics mij ook precies weet te vertellen waar mijn bezoekers vandaan komen. Bedankt voor je reactie iig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Analytics werkt anders. die zijn op websites geinstalleerd en dan word er bijgehouden wie wanneer waar is geweest en dat word van de client naar de server gestuurd met behulp van javascript en kunnen mensen dus ook uitzetten met dergelijke programma's/instellingen.