Hoe maak je in HTML een functie met id="pagina"?

Wij moeten voor informatica een website bouwen, maar hierbij moeten we in de div=inhoud in php verwijzen naar een pagina zoals bijvoorbeeld home.htm. Als wij index.php en home.htm geupload hebben en dan in het menu op home klikken, verschijnt er niet de tekst van de pagina home.htm in de div inhoud. Zie afbeelding voor info. Kan iemand uitleggen hoe dit werkt? U hoeft het niet helemaal uit te typen, een website met goed voorbeeld zou voldoende moeten zijn. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Best slecht dat je dit voor informatica moet maken. Er zijn veel makkelijkere manieren om dit resultaat te behalen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik bedoel is, stel je maakt zon website voor een klant, en die wilt er toch nog een kopje bij hebben. Dan moet je gelijk weer wat aanpassen in de php code.

Het beste antwoord

In de aanname dat de inhoud van het bestand waarnaar verwezen ($bestand) wordt in de div moet worden opgenomen, op regel 52 (voor '?>'):

include $bestand;
rose
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij heb je de php functie include() nodig om de inhoud van een pagina weer te geven in dit bestand.

include "$id.php";

Dan hoef je die elseif functies ook allemaal neit te gebruiken. In plaats daar van kan je schrijven

if ($id)
{include "$id.php";}
else
{include "home.php";}