Ik wil Java leren, hoe kan ik het beste beginnen en wat heb ik nodig?

Hallo,

Ik weet wat de programmeertaal Java is, en dat het niks te maken heeft met javascript, en ik wil het graag leren.
Ik heb al een aantal keren een java code gezien, en ik begrijp soms wel wat er staat, maar als ik vaak rare woorden zie zoals "package" of "template" met puntjes hoofdletters ertussen enz... dan raak ik in de war en denk ik: ik leer dit nooit.
Dit dacht ik ook toen ik PHP javascript HTML en CSS leerde en dat kan ik nu allemaal.
Ik heb alleen een aantal problemen bij het leren van Java:
Ik heb geen compiler. Ik heb wel op internetsites gevonden die online je java code kunnen compilen, maar dat is niet handig, en je kunt het exe bestand soms niet eens downloaden.
Verder wil ik graag buttons en tekstbalkjes kunnen maken, (Graphical User Interface).
Dat gaat dus ook niet altijd goed, ook niet als ik letterlijk codes van het internet overneem.
Ze hebben het soms over dingen waar ik niet van weet wat het betekent.
Kan iemand me opweg helpen?
Weet iemand een echte goede online compiler? Of moet ik gewoon een compiler van het internet downloaden?
En weet iemand een goede tutorial waarmee ik het kan leren?
Heeft iemand zelf al java geleerd, en kan die me zeggen waar ik op moet letten, of wat moeilijk is en hoe die het heeft geleerd?
Ik heb ook al C++ en Python bekeken, maar dat leek me moeilijker en het gaat erom dat ik een programma kan maken, dus heb ik de makkelijkste programmeertaal uitgekozen waar het meeste over te vinden is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (3)

Ik zou je graag de tutorials van thenewboston.org willen aanraden: http://thenewboston.org/list.php?cat=31
Deze maken gebruik van het programma eclipse, maar als je dit in het begin nog te lastig vindt kan je ook beginnen met JavaEditor, al is JavaEditor veel minder uitgebreid. Een compiler zit standaard al bij Java JDK in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je object-georienteerd programmeren kan, dan ga ik mee met het antwoord hierboven. Als je dat niet kent dan raad ik toch aan om te beginnen met BlueJ.

Ik heb java geleerd in BlueJ, dit is een makkelijk en duidelijke visuele compiler speciaal gemaakt voor studenten en ben gebruik nu eclipse om bijv. java te gebruiken i.c.m android SDK

Zie bronnen om te beginnen, Laatste 2 zijn niet gebaseerd op blueJ, er wordt wel uitgelegd hoe je handmatig kunt compilen, maar er zijn uiteraard ook gewoon ontwikkelomgevingen zoals eclipse waar je gebruik van kunt maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zelf raad je w3schools.com aan.
Daar leerde ik zelf html php java css etc.