Welk programma kan ik het beste gebruiken om een 3d-character te ontwikkelen?

Dus een goed 3D-modelleerprogramma en het liefst ook nog de mogelijkheid om het te exporteren naar een bestand dat te lezen is voor een 3D-printer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoals Stippel al aangeeft is 3DsMax een veelgebruikt programma voor het maken van 3d models (maar dan in 3d animaties). Echter moet ik opmerken dat dit een bijzonder onlogische keuze zou zijn als het gaat om 3d printen. Immers 3DsMax is een heel uitgebreid programma wat verschrikkelijk veel functionaliteit bied die vrijwel allemaal niet van toepassing zijn op 3d printen, hier is deze software dan ook niet op gericht. Dat vertaald zich in een aanschafprijs van 3675 dollar en een hele steile leercurve (http://usa.autodesk.com/3ds-max/how-to-buy/). Ik gok dat je dat niet gaat kopen :)

Voor 3d modellen heb je niet zulke complexe software nodig, omdat een 3d printer alleen maar vrij grove modellen kan printen. Google sketchup is gratis en de modellen kunnen omgezet worden voor 3d printen. Zie de link voor meer info:

http://www.3dprinter.nu/skeinforge.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Echte profs gebruiken Autodesk 3d Studio Max.