Net als in 'normale' typesetting heet dat kerning.
Misschien helpt de bron je:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kerning is niet zozeer het instellen van de spatiering, maar het zodanig afstellen daarvan voor de verschillende letters, dat je een uitgebalanceerd/evenwichtig lettertype hebt. Elke ruimte tussen twee willekeurige letters is dan eigenlijk anders, maar OOGT hetzelfde. En of de letters ver uit elkaar danwel dichtbij elkaar staan, regel je in de spatiering.
Het heet er wel iets mee te maken, maar is beslist niet hetzelfde. Kerning doe je vooral bij het ontwerpen / instellen van fonts, spatieren kun je in elke willekeurige tekst doen.
Je kunt dat instellen met letter-spacing:

http://www.w3schools.com/cssref/pr_text_letter-spacing.asp

Toegevoegd na 36 seconden:
En word-spacing:

http://www.w3schools.com/cssref/pr_text_word-spacing.asp
rose
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ klopt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank, ik had een leeg list item er tussen gezeg, maar dit is veel beter TY!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juistem. +