Wie kan mij in jip en janneke taal de functie "isset( )" uitleggen?

Ik heb het over een PHP functie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als een variabele (var) al een waarde heeft gekregen in het programma , b.v. var=0, dan geeft de functie isset(var) de waarde true anders false.

Antwoorden (1)

De functie isset() kijkt of een variabele van een waarde is voorzien.

Dus

if(isset($waarde))

is waar als de variabel $waarde een inhoud heeft.
rose
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plusje van maai :) (misschien is een voorbeeldje ook handig)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Trouwens, is if($waarde != "") dan hetzelfde?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke das duidelijk! Bedankt!
rose
11 jaar geleden
Nee want als $waarde = "" dan is isset($waarde) waar ($waarde heeft dan immers de inhoud "") Als $waarde = NULL dan is isset($waarde) onwaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik bedoel niet =, maar is niet !=
rose
11 jaar geleden
OK. Maar als $waarde = null dan is $waarde != "" ook waar (en isset($waarde) onwaar)