Hoe krijg ik een niet-standaard font op mijn website?

Als ik op mijn site een niet-standaard font wil gebruiken, HOE moet ik dan het font 'declareren' of bekend maken op mijn site zodat het zoals bedoeld wordt door alle (of meeste) browsers wordt herkend en gedisplayed zonder een 'vervangend' font te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Hiervoor moet je webfonts gebruiken. Die installeer je op je server en in de header van de pagina roep je die aan. In de css ook.

Google Webfonts maar eens
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan hiervoor google webfonts gebruiken, in tegenstelling tot het vorige antwoord hoef je hiervoor niks op de server te installeren.
in je head tags zet je dan bijvoorbeeld (afhankelijk van het type font wat je wilt gebruiken):

en in je style sheet of style tag definieer je het type font:
body{font-family: 'cantora one';}
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je bekend met CSS? CSS3 heeft een belangrijke verandering gemaakt: @font-face! Je moet een lettertype downloaden, daarna moet je die in je map zetten waar al je andere bestanden zijn.

Het volgende wat je moet doen in je CSS bestand:

@font-face
{
font-family: gothic; //Bepaal hier de font-family naam
src: url('GOTHIC.ttf'), //Hier moet je je font linken
}

Dit is natuurlijk alleen van toepassing als je ook daadwerkelijk gebruik maakt van je eigen CSS.