Kun je een abstracte methode schrijven zonder argumenten op te geven?

bv:
public abstract boolean controleer(int antwoord);

Waarbij het type int verandert per class maar waarbij ik wel wil dat de methode controleer wordt geimplementeerd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik moet zeggen dat je vraag een beetje onduidelijk is...

Maar er van uitgaande dat je het hebt over de programmeer taal C#, en je wilt dat de int antwoord, elk datatype kan zijn, dan kun je in plaats van int, ook object gebruiken.

Bij het uitlezen van het object moet je deze vaak nog wel omzetten in het gewenste datatype. (Dus om er een string uit te lezen doe je bijv antwoord.ToString(), en om er een integer van te maken doe je Convert.ToInt32(antwoord) etc.)

Zie
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/9kkx3h3c(v=vs.100).aspx
Voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat wellicht nog mooier is, is om het "Antwoord" te abstraheren naar een (abstracte) class. Dan maak je subclasses voor de verschillende soorten antwoord. Lijkt een beetje op een template method pattern. http://en.wikipedia.org/wiki/Template_method_pattern