Hoe kan ik alle spatie veranderen in _ of %20? (PHP)

Als er nu een mailtje automatisch verstuurd word met info uit het formulier in de url (querystring) stop de link bij een spatel. Ik wil dat als het mailtje word verstuurd, alle spies worden vervangen
hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik denk dat je de functie urlencode nodig hebt. (bron)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als ik domein.tld/bevestig.php?code=$rand&subject=urlencode($subject)&naam=$naam of domein.tld/bevestig.php?code=$rand&subject=', urlencode($subject), '&naam=$naam doe, geeft hij in de mail gewoon letterlijk domein.tld/bevestig.php?code=ty0u9j&subject=', urlencode(onderwerp dat ik gegeven heb), '&naam=art34 in plaats van de encoden :s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je stopt de 'encode' nu in de string, je moet de string sluiten, het resultaat van de encode toevoegen en dan verder bouwen. Ik had me vergist: urlencede levert een + voor elke spatie, %20 komt uit rawurlencode() Je krijgt dan iets als
echo 'subject='.rawurlencode($subject).'&naam='.$naam;
In mijn geval geeft $subject="Hello, World" als resultaat:
domein.tld/bevestig.php?code=$rand&subject=Hello%2C%20World&naam=aap
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus ik moet doen: domain.tld/bevestig.php?code=$rand&echo ‘subject='.rawurlencode($subject).'&naam=’.$naam;
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stomme site (goeievraag) mijn reactie is weggevallen. mijn testcode is: $naam="aap";
$subject="Hello, World";
echo 'domein.tld/bevestig.php?code=$rand&subject='.rawurlencode($subject).'&naam='.$naam;
?> De echo omdat ik niet precies weet wat jij wilt.
De ' omsluit een string
De . knoopt het eerste stukje string, het resultaat van de rawurlencode en het laatste stuk string aan elkaar. Als je nog vragen houdt, stuur dan een persoonlijk berichtje...

Andere antwoorden (1)

In de plaats van een spatie kan u _ (underscore) typen.
Als u een link of file stuurt met een spatie in wordt die automatisch omgezet in %20.
File namen moeten best aaneengesloten zijn.
Bv File een.xxx kan u beter opslaan als File_een.xxx anders wordt dit File%20een.xxx als u die in een link zet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij stuurt een link domain.tld/bevestig.php?code=$rand_code&over-mij=$about_me die about_me is dus uit het formulier. stel dat een persoon bij de input About Me invult: Hallo ik ben Roger de Pauw, mijn hobby's zijn etc.. dan wordt de link:domain.tld/bevestig.php?code=$rand_code&over-mij=Hallo ik ben Roger...... en dan in het mailtje is tot over-mij=Hallo klikbaar, de rest is gewoon tekst ipv een link. daarom wil ik het omzetten.