Wat is het verschil tussen u en up bij pantone kleuren?

Ik moet een logo laten afdrukken. Ik heb deze mooi gemaakt op mijn pc. Kom ik erachter dat de kleuren die ik op mijn beeldscherm zie nooit volledig overeen komen met de kleuren die er geprint worden(of gedrukt). Nu heb ik pantone waaiers thuis, en moet ik daar de kleuren uitkiezen. Ik wil het op uncoated papier laten drukken, maar er staan onder de kleuren U en daarnaast UP, die kleuren verschillen zo erg van elkaar dat ik er nu helemaal niks meer van begrijp. Wie kan me hiermee helpen? Ik snap er echt niks meer van. En ja ik ben een leek als het gaat om dit soort dingen. Dus uitleg in jip en janneke taal aub :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Het is allebei voor uncoated paper, maar er is verschil:

U = uncoated paper, i.e., PANTONE 185 U

UP = uncoated paper, process simulation, i.e., PANTONE 185 UP (used in PANTONE+ COLOR BRIDGE UNCOATED).
rose