Hoe open ik gemakkelijk een MSSQL bestand (.bak)?

Ik probeer het bestand te openen met kladblok zoals dat met een .sql bestand makkelijk kan, maar dat levert gekke tekens op. Is er eventueel iets om het te exporteren naar Excel o.i.d.?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Gemakkelijk gaat dat niet worden. althans niet zo gemakkelijk als jij dat wilt.

Je zult moeten beschikken over een MS SQL Server en dan een 'restore' doen.

Omdat er geen database is die je kunt restoren zul je een procedure moeten volgen om de backup op een andere server terug te zetten.

Lees hier:

http://www.sqlteam.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=40841

hoe je dat 'gemakkelijk' kunt doen.

(Zelf maak ik vaak een database aan met dezelfde naam, maak vervolgens een backup, vervang het .bak bestand door het besand dat ik wil bekijken en doe dan een 'gewone' restore. Minder foutjesgevoelig.)
rose