Kan je inloggen via query?

Ik weet dat dit onveilig is, maar is dit mogelijk?

 Login.php?username=hallo&password=doei

Ik het een keer (snel) op fb geprobeerd, maar toen kon ik alleen t email adres invullen. Heeft fb dit beveiligd of kan dit nooit met password inputs?

Fb heeft dan wel zon code isset username dan echo. Werkt het dan alleen als een site zon code heeft voor username én password ? Of kan dit ook als de inlogpagina die code niet heeft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je bedoelt waarschijnlijk een querystring. Een query is wat anders. :)

Het is mogelijk om via een querystring in te loggen, mits dit juist wordt verwerkt door het server-side script.

De querystring variabelen worden op een andere manier aangeroepen dan de post variabelen. Dus als een website beide accepteert, dan is dat mogelijk.

Desalniettemin zullen niet veel websites dit accepteren, want zoals je al zegt, dit is niet erg goed voor de beveiliging.
Iedereen die achter je staat kan op die manier zo je wachtwoord zien...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet jij dan misschien een andere manier om een extern formulier in te vullen? Dit is de bedoeling: op onze school wife moet je eerst inloggen (dus free access met een inlogacherm in de browser). Dit is irritant , dus ik wilde eigenlijk met een querystring kunnen inloggen waardoor ik t niet steeds in hoef te vullen (en dit later eventueel in een prive android app te verwerken), maar dit gaat dus niet werken. Weet jij misschien een andere manier om dit uit te voeren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je wil kan ik wel een klein appje maken die dat kan. Dat is niet zo veel werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoewel, dit dan wel een Windows app wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel graag :) Maar kan dat niet met (x)html? Want dan kan ik er zelf een pap van maken.. Of werd het .apk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is in principe ook mogelijk via html ja.
Ik weet alleen niet precies hoe dat scherm nu in elkaar zit.
Je kunt proberen de broncode van de pagina te kopieren en op te slaan in een .html bestand. Daarna moet je zoeken naar de form tags, en het action attribuut veranderen in de url waar hij naar toe moet worden gestuurd.
(Als hij bijvoorbeeld naar /go.php gaat, dan moet het worden: http://deUrl/go.php) Dan kun je zoeken naar de de input velden voor je inlognaam/wachtwoord, en daar het attribuut value toevoegen, en daarin je wachtwoord/inlog naam zetten, en daarna kun je inloggen door het html bestand te openen, en op de inlogknop te klikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hee, da's wel n goed idee ja :D dan kan ik toch ook gwn die inputs hidden maken met value erin? Dan heb ik alleen een submit button nodig. Nu ik toch bezig ben, weet jij ook of.je de pagina na 1 seconde automatisch kan submitten? (redirecten naar go.php levert een leeg form op, toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt. Het kan wel, maar dan moet je gebruik maken van Javascript. Alleen bij Internet Explorer werkt dit niet, omdat je daar eerst elke keer moet accepteren dat hij een script uit voert. Je kunt dit doen door dit stukje javascript in de head tags van de pagina te stoppen: En daarbij moet je dan wel een id toevoegen aan het form. In totaal wordt het dan:

content

Let bij het kopieren wel op dat je de aanhalingstekens opnieuw neerzet, omdat Goeievraag deze automatisch vervangt. Verder moeten de names van de input velden overeen komen met die van het form dat online staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, dit ga ik gebruiken (voorbereiding voor na de zomervakantie :P) Trouwens, alleen enkele worden hier veranderd ;) de dubbele werken we gewoon. (toch?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja klopt. In dat geval kun je hem zo goed als letterlijk kopiëren. :)