Hoe kan ik samen met nog iemand aan 1 java project werken met eclipse of een ander programma?

Ik en nog iemand willen aan een project samen werken. Het is de bedoeling dat hij thuis en ik thuis gewoon samen aan het project kunnen werken. Ik werk nu met eclipse en vind het echter geen probleem als ik andere software moet gaan gebruiken. (Graag een gratis oplossing, niet iets dat geld kost.)

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Assembla verzorgt gratis Subversion servers. Heb ik meerdere malen gebruikt om met meerdere mensen aan een Java-project te werken.

Eclipse heeft ingebouwde SVN-ondersteuning, gewoon vanuit het menu. Op internet is verder genoeg te vinden over branches, tags en trunks. Veel plezier en succes. Je eerste SVN-project gaat ongetwijfeld gepaard met veel frustratie en zoekwerk, maar het wordt beter en het is heel leerzaam om hier eens mee gewerkt te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord dankzij jullie alle aal heb ik nu mijn project op subversion in Assembla draaien.

Andere antwoorden (2)

Kijk eens naar oplossingen als subversion (svn) of git. Dit soort programma's worden vaak gebruikt om samen aan projecten te werken.
Het nadeel is dat je wel een svn server nodig hebt (bij git is er geen centrale server nodig, maar dit is wel moeilijker opzetten). En deze servers zijn vaak alleen gratis als je je programma open source maakt. (SourceForge, Google Code).
Voor svn zijn wel plugins te vinden voor Eclipse.

Je zou ook zoiets als Dropbox kunnen gebruiken, maar dat is een oplossing die niet specifiek gemaakt is voor programmeren, terwijl svn en git dat wel zijn.

Mocht je nou echt helemaal niets weten van svn of git dan is dit gratis boek wel een leuk boekje om van te leren. Je kan gewoon het hoofdstuk lezen over jouw keuze en de rest negeren.
http://www.ericsink.com/vcbe/
Persoonlijk raad ik svn aan, die is vrij simpel en heel vaak gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bazaar (bzr) is ook een goede tool, zeker in combinatie met launchpad. beiden zijn gratis!