Ik wil uit een afbeelding een kleur kunnen halen en daar de HTML code van weten, met welk gratis programma kan dat?

Voor het design van een website wil ik een achtergrondafbeelding gebruiken. De rest van de kleuren van de webpagina moeten overeenkomen met de kleuren die in de afbeelding zitten, zodat het een rustiger geheel wordt. Met welk GRATIS (ik weet dat het met photoshop kan) programma kan ik een kleur uit een afbeelding selecteren en daar de HTML code van krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.7K

Het beste antwoord

Met Irfanview kan het, te downloaden op http://www.irfanview.com/ . Ga met je muis op de pixel staan waarvan je de kleur wil weten en klik dan met links. In de title bar komt dan (o.a.) de HTML code te staan.
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, dit programma staat al op mijn computer, dus ik heb veel aan deze informatie. Ik hoop dat het werkt!

Andere antwoorden (4)

Dat kan met Paint.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wou net zeggen, hoe kan dit dan?
Als je gebruik maakt van Google Chrome, dan kun je de 'Web Developer' plugin gebruiken. Deze heeft een color picker, waarbij je direct de kleur en kleurcode ziet, van waar je met je muis op dat moment overheen gaat.

Zie:
https://chrome.google.com/webstore/detail/bfbameneiokkgbdmiekhjnmfkcnldhhm?utm_source=chrome-ntp-icon
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Download eens het programma pixie color picker :) werkt uitstekend hier en erg makkelijk in gebruik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik al jaren, tot volle tevredenheid, Quick HTML Color Picker (ook voor andere dingen dan html)

http://download.cnet.com/Quick-HTML-Color-Picker/3000-2192_4-10400979.html
rose