Wat voor sites kun je maken zonder php?

Dus met slechts javascript, css en html

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom wil je een site bouwen zonder PHP? Wil je wel Java draaien? Of Python? Of wil je gewoon helemaal geen serverinteractie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel mensen schijnen te denken dat PHP de enige server-side scripting is...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet ik, ik weet niet of Cornflake56 tot die groep mensen behoort, dus ik vraag even wat zijn motivatie is om geen PHP te willen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap het niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We bedoelen dat er meer server script talen zijn, om websites mee te maken/verwerken/beheren, dan alleen PHP. Zo heb kun je bijvoorbeeld ook gebruiken van ASP classic, ASP.NET, JPS (Java Server Pages), en nog vele anderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Owh zo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijft de vraag: waarom wil je een site zonder PHP (of andere server side scripting) bouwen?

Antwoorden (2)

Alleen sites waar je puur de opmaak kan zien... Dus geen interactie met de server zoals berekeningen of kleine programmatjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Berekeningen en kleine programma's zijn best mogelijk zonder interactie met een server.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(-)
En interactie met de server kan best zonder PHP
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@wereld, ik snap niet precies wat je daarmee wil laten zien..?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, op die manier. Gezien je het als reactie op dit antwoord gaf, dacht ik dat het daarmee te maken heeft. :)
Er is nog redelijk veel te doen met sites die alleen bestaan uit Javascript, CSS en HTML.

Je kunt er bijvoorbeeld rekenmachines mee maken, simpele boter, kaas en eieren achtige spelletjes mee maken, animaties mee maken, en zelfs data mee opslaan op de locale pc.

Echter als je dingen openbaar wilt maken voor de rest van de wereld, zoals dit antwoord wat ik zojuist typ, dan zul je een server-side script nodig hebben om dit te verwerken, en in een database op te slaan en uit te lezen.

Dus eigenlijk kan je vrijwel alles, zolang je er de buitenwereld maar bij betrekt.

Wat niet kan is bijvoorbeeld aanpassingen maken in de locale computer, maar dat is ook niet mogelijk met server-side scripting.

Toegevoegd na 14 minuten:
"Dus eigenlijk kan je vrijwel alles, zolang je er de buitenwereld maar bij betrekt." moet natuurlijk zijn:

"Dus eigenlijk kan je vrijwel alles, zolang je er de buitenwereld maar NIET bij betrekt.".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt in theorie natuurlijk ook op je server gewoon een stukje software naar een bepaalde poort laten luisteren en alles van je site via JavaScript direct in bytecode naar die poort sturen, interpreteren en XML/HTML terugsturen om weer in te Ajaxen. Beetje omslachtig, maar als je echt geen server side scripting wilt doen moet je je eigen server process gaan schrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel ver gezocht. :p
Maja in principe is dat stukje software op de server, toch ook een soort van server-script.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, wat is een script? Als ik het nou in C schrijf en er echt een low-level proces van maak. Is het dan nog een script?