Wat is het beste boek om snel en makkelijk SQL te leren ?

Ik wi graag snel en effectief sql leren, echter zijn er zo veel verschillende boeken. dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Het ligt eraan wat je uitgangssituatie is. Als je er nog niets vanaf weet is 'SQL for dummies' (zie link) wel een goede; weet alleen niet zeker of deze ook in het Nederlands verkrijgbaar is maar dat is misschien ook niet zo'n probleem.

Het SQL leerboek (2e link) is ook erg goed omdat je daarmee niet alleen de theorie krijgt, maar ook een cd-rom waarmee je zelf aan de slag kunt.