Wat is de benaming voor het voorbeeld dat hieronder beschreven staat?

Als je van twee afzonderlijke afbeeldingen 1 afbeelding maakt dat voor zich spreekt.

Zie de bijgevoegde afbeelding dat -ogenblik- heet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is geen ogenblik,
maar een oogblik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of een eye opener/ opening...
rose
11 jaar geleden
oog en blik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
What's in a name?

Antwoorden (1)

Zoiets heet een beeldrebus.
rose
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Beeldrebus" is niet het woord dat ik zocht. Een rebus gaat om meerdere afbeeldingen. Ik zoek de benaming van zo'n één image.
Toch bedankt voor het snelle antwoord.
rose
11 jaar geleden
Maar ook één zo'n tekening heet toch echt beeldrebus, M10ntje. Bij mijn weten is daar ook geen ander woord voor.