ik wil graag een html5 pagina maken, welk programma is daar het beste voor ?

ik zat te denken aan notepad++ of eclipse,
maar ik weet niet welke meer geschikt is, en of er nog betere programma's gratis te verkrijgen is.

ik ga ook javascript gebruiken

Toegevoegd na 1 uur:
de bedoeling van dit programma moet zijn dat ik duidelijk kan zien wat script is en wat gewoon html is, ook variabelen zou ik fijn vinden als het naar elkaar kan verwijzen.
ook zou het fijn zijn dat javascript/php opdrachten in suggesties komen als je begint met het typen van een javascript opdracht

het moet de standaard hulpmiddelen bieden om snel een html5 script op te zetten,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dit is een vraag die je zelf het beste kan beantwoorden.

Ik heb zelf veel verschillende tekstverwerkers geprobeerd maar het blijft een kwestie van smaak.

Het belangrijkste voor het bewerken van HTML(5) dat de code goed herkent word, zo kan het zijn dat je het fijner vind als regels worden afgemaakt door op (tab) te drukken, of je wil er een waarbij je zelf de kleuren bepaald voor variabele of opmaakcodes,

Notepad++ is fijn herkent bijna alles
Vim is erg geavanceerd een van de meest gebruikte voor programmeren
of je begint met Dreamweaver, of een gelijksoort alternatief als bluefish
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb zelf een website gebouwd en heb daar Kompozer voor gebruikt, dit programma is gebouwd voor leken door een zeer sympathieke Nederlander en stelt dit gratis ter beschikking.
In het pakket zit ook een tutorial waarmee u dan aan de slag kan en zo uw kennis verder kan uitbouwen.
Behalve de link naar Kompozer heb ik ook mijn eigen website meegegeven om u een idee te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een wysiwyg-omgeving lijkt me een prima tip voor een relatieve leek. Werkt Kompozer ook met Linux? +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een open source, hieronder een copy na eens zoeken op google. KompoZer - Easy web authoring
www.kompozer.net/ - Vertaal deze pagina
WYSIWYG HTML and CSS editor derived from Nvu. Binary downloads for Windows, Mac, and several variants of Linux. [Open Source]
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je update. Vanmorgen weinig tijd; vandaar de vraag aan jou. Ik ga zeker eens kijken.
Ik raad absoluut Notepad++ voor Windows en TextWrangler voor Mac aan. Eclipse is bedoeld voor Java (maar heeft vast ook een hele goeie plugin).

Bij Notepad++ moet je er wel op letten dat (bijvoorbeeld) javascript in een .html bestand wel ge-highlight wordt, maar minder dan in een .js bestand. Dus niet gelijk denken: Hij highlight niet! Dan moet je dus even een apart bestandje aanmaken als je je daar erg aan ergert.