Hoe kan je bij een liedje de stem weg halen en instrumentaal houden?

Ik zoek een gratis en makkelijk, virusvrij programma waarin je bij een liedje de stem weg kan halen. alsjeblieft, geef een antwoord! :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Dat kan met audacity. Nu moet ik wel zeggen dat je de stem nooit ( met geen enkel programma) weg krijgt. De een is beter dan de ander, maar vaak zit de vocal op de zelfde sporen als andere tonen. Je komt in de buurt maar helemaal weg is haast niet mogelijk, slechts een paar liedjes ukt dat. Z
ie bron op youtube hoe te werk te gaan...

ow to remove vocals using audacity. En audacity vind je hier:
http://audacity.sourceforge.net/download/?lang=nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken helaas alleen Melodyne, en dat is commerciële software - en zeker niet zo makkelijk als 'knip in je vingers en weg is die stem'. Wat je ook nog wel 'ns tegenkomt is dat men het centrum van je klankspectrum weghaalt ('panning' in het midden dus). Dit haalt met een beetje pech dus ook je bassen en je drums weg, en al 't andere dat ook in het midden zit. Erger nog: als er van origine galm over die instrumenten (dus ook die stam) zat dan blijft dat gewoon in je klankbeeld zitten, die galm zat namelijk overal, ook (en met name) aan de zijkanten.

Volgens mij moet je 't met karaoke doen, of vind iemand die zo'n nummer na bouwt voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is er heel slecht uit te halen omdat het niet meer te scheiden is na een mix. Van de originele opname moet een nieuwe (karaoke) mix worden gemaakt zonder stemspo(o)r(en). Anders krijg je allerlei bijwerkingen bij de poging de stem eruit te filteren en is het niet meer te pruimen.