Voor mijn website wil ik graag een doorzichtige achtergrond maar de voorgrond niet hoe doe ik dit?

In css.

Dus:

1. is door zichtig maar alles wat erin komt niet.
2.Wordt een achtergrond afbeelding

Het kan niet met een nieuwe div en dan z- index want het is auto margin.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou een boek of wat tutorials volgens want auto margin, z-indez en transparantie hebben in jouw context niet echt met elkaar te maken.

Je kan met css een transparantie aan een div meegeven, dit werkt echter niet goed in alle browsers en browser versies. Wil je breed ondersteuning van transparantie bieden ga dan voor een .png afbeelding waar al transparantie in zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nu een doorzichtige .png afbeelding gemaakt maar als ik die afbeelding als achtergrond van de div gebruik is hij niet doorzichtig. Wat nu?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou wel moeten werken. Staat dit online, dan kijk ik graga even voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee ik stuur je de code wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

test

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
body {background-image:url('bg.jpg');background-repeat:no-repeat;
background-attachment:fixed;
background-position:center;
} .vlak {
border: 0px dashed #FF0000;
background-image:url('tran.png')
width: 65em;
margin-left:auto;
margin-right: auto;
margin-top: 40px;
padding: 4px;
Height:900px;
-moz-border-radius: 100px 100px / 100px 100px;
border-radius: 100px 100px / 100px 100px;
}
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu opende ik het en nu heb ik geen achtergrond van de div
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan is je png denk ik toch niet transparant. maak even een plaatje in photoshop en zet de opacity op 10% om te testen. Er is hier overigens meer dan zat voor te vinden op internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie de fout ik ben ; vergeten bij background-image:url(‘tran.png’). Wel raar dat er eerst wel een afbeelding was alleen niet doorzichtig. bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou, mooi dat je eruit bent!