Kan iemand die niet veel verstand heeft van modems/routers, zelf een wireless systeem maken thuis.?

Heb je alleen een router nodig en is het dan makkelijk om zelf aan te sluiten zodat het ook werkt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, dat kan. Mij is het ook gelukt. Koop je router in een winkel en vraag er uitleg bij.

Antwoorden (1)

Tegenwoordig is het meestal wel makkelijk voor elkaar te krijgen. Maar zonder de details van jou specifieke (thuis) netwerk situatie te weten valt op die vraag geen eenduidig antwoord te geven.

Kan hooguit wat algemene tips geven.
- Zorg dat je maar 1 DHCP server op je netwerk actief hebt.
- Test je systeem eerst zonder wifi beveiliging, als het goed werkt beveiliging aan zetten (WEP is af te raden, binnen 10min te kraken).
- Zolang het geen laptops of andere appraten betreft waarmee je ook buitenshuis verbinding wilt kunnen maken met internet is het wel verstandig om vaste ip adressen te gebruiken (kan gewoon overgenomen worden van dat wat de DHCP server in eerste instantie toewijst).
- Vast nog wel aan te vullen met zaken die me nu niet zo 123 te binnen schieten.

Overigens als het je er puur om gaat wifi functionaliteit aan je (thuis) netwerk toe te voegen dan is het het makkelijkste om een draadloos acces point toe te voegen aan het netwerk ipv bv een router (router is uitgebreider dus potentieel lastiger te configureren).
http://tweakers.net/pricewatch/cat/314/wlan-access-points.html