Wat is mysql? Uitgebreid en hoe kan ik bepaalde dingen doen hoe het hoort bij je eigen ideeën?

Ik wil een bredere uitleg over mysql en wat int, vanchar values inhouden. Ik ben een site aan het maken een soort online management spel maar ik wil graag weten hoe je via mysql online team kan kiezen en transferlijst, hoe je online je opstelling kan doen want de site is klaar alleen moet ik de basis dingen nog zoals ik boven opgenoemd heb.

Toegevoegd na 11 uur:
ik wil een soort spel maken als online soccer manager, maar wil graag weten hoe je choose team enzo doet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Zoals je al aangeeft ben je een "online management spel" aan het ontwikkelen, uitgaande van je vraag en de ervaring die je hiervoor nodig hebt is het een goed idee om meteen kennis te maken met joins. Meeste spellen gebruiken meerdere query's om een aantal rijen uit de database te krijgen, dit kan dan opgelost worden met joins waardoor je nog maar 1 query nodig zal hebben en dit de snelheid van je spel zal optimaliseren. Er zijn vele documentaties beschikbaar (zie bronnen).
Ook doe je er verstandig aan (aangezien spellen vaak een andere opbouw van code vereisen) om kennis te maken met OO programmeren. Je zult na verdere ontwikkeling de zelfde code meerdere malen moeten gebruiken (denk aan controle van form's en dergelijk.) je kunt dan een functie aanroepen die deze controle dan uitvoert. Je zult merken dat je dit een hoop tijd kan schelen tijdens het ontwikkelen hiervan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zie hiero voor een goede inleiding in MySql:

http://www.sitemasters.be/tutorials/2/1/MySQL
rose