Hoe maken mensen van bijvoorbeeld 100 foto's van andere mensen 1 foto van zichzelf?

Doen ze dit met een programma of...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (4)

Dat heet een fotomozaiek en daar zijn programma's voor.

http://www.fotomozaiek.nl/

http://www.moz-art.nl/?gclid=CJGv99fwyK8CFYuv3god9xg4Jw

http://makemymosaic.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hardstikke bedankt! Ik zal eens gaan kijken hoe alles werkt!
dat zou je een Collage kunnen noemen. een collage kan uit verschillende dingen bestaan dus het hoeft niet altijd een hoofd/gezicht te zijn. en er zijn verschillende manieren hoe je een collage maakt. dat kan digitaal op de computer maar je kan het ook zelf met wat tijdschriften en lijm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hardstikke bedankt! Ik zal eens gaan kijken hoe alles werkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een fotocollage en een fotomozaiek zijn twee verschillende dingen met een verschillend eindresultaat. Met een fotomozaiek werk je ergens naartoe; het (na)maken van een portret van een persoon dmv kleinere foto's in een grid te leggen welke zo groot is dat je de originele foto's (haast) niet meer ziet als je het portret wel waarneemt. De collage zoals jij laat zien kan dat nooit bereiken, het zal altijd meer op andere gezichten blijven lijken dan op een bepaald persoon. Een fotomozaiek maken zonder de hulp van een computer(lees software) is voor een normaal persoon zo goed als onmogelijk. Een fotocollage kan je zo zonder pc in elkaar flansen (maar dan dus zonder het beoogde resultaat).
Daar kun je prima zelf mee aan de slag. Hier een link naar gratis software, zonder beperkingen.
http://www.andreaplanet.com/andreamosaic/

De mogelijkheden zijn enorm. Je hebt alleen maar één foto nodig, waar je een mozaiek van wilt, en flink wat plaatjes om er een mozaiek van te maken. Hieronder een voorbeeld: Maxima met plaatjes van oude auto’s.

Foto 2 was in werkelijkheid nog veel groter (9 MB), maar ik moest ‘m resizen omdat 4 MB het maximum is wat hier gepost kan worden. In foto 1 kun je zien, dat hoe kleiner het formaat, hoe meer de foto lijkt.

De database met foto’s die gebruikt is, bestaat maar uit 90 verschillende plaatjes. Bij een groter aantal verschillende foto’s, krijg je een veel mooier resultaat.
Succes!

(paar keer klikken in foto 2, om ‘m in werkelijke grootte te zien)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hardstikke bedankt! Ik zal eens gaan kijken hoe alles werkt!
We hebben verschillende keren een ander programma op evenementen gebruikt om dergelijke fotomozaïek te maken
http://www.artensoft.de/ArtensoftPhotoMosaicWizard/
U kunt ook soortgelijke programma's gemakkelijk vinden als u het woord foto-mosaik in Google typt.