Hoe maak ik dit op in html/css script?

Hoe maak ik dit op in html/css script?,

Ik wil heel graag dat ik zo'n balkje maken in mijn website allen heb ik niet de codes, ik heb alles geprobeerd kopieren, plakken, zelf schrijven maar ik kom er niet achter kan iemand HELPEN.

kijk naar de plaatje en de website (open de website met Google Chrome)

http://googleblog.blogspot.com/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik ben helemaal niet zo bedreven in jQuery, maar deze leek me leuk om uit te zoeken. Dit is mijn resultaat: http://jsfiddle.net/r7MgY/

Mocht de link niet werken, ik heb de volgende ingredienten gebruikt:

Als eerste de HTML:

Uitgeklapt!
Goeievraag

Dan de CSS:

#test {
position: absolute;
right: 0;
width: 0px;
height: 80px;
background: #000;
color: #fff;
padding: 10px 0px 0px 10px;
font-family: Arial;
font-size: 8pt
}

Tenslotte de jQuery:

$(function() {
$('#test').hover(function() { $(this).stop().animate({width: '200px'}) },
function() { $(this).stop().animate({width: '0px'}) }
)
});

De truuk is om in Google de juiste zoektermen te gebruiken: jQuery, animate, width, hover. Succes ermee.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ho wacht. De link is http://jsfiddle.net/bMaRn/. Ik was vergeten de vorige te forken.

Toegevoegd na 10 minuten:
ok, snap nu pas hoe jsfiddle werkt. Deze link dan (zucht) http://jsfiddle.net/tonb/6Ykhy/2/ Ook met enkele ontbrekende puntkomma's toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je well door jou heb ik een 9,7 voor Economie Webshop

Andere antwoorden (3)

Die schuifbalk moet u niet in uw webpagina programmeren.
Elke PC doet dit automatisch als de pagina groter is dan de scherm grootte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij hebben wij niet over de balk die ik bedoel
rose
12 jaar geleden
Het betreft hier een soort menuutje, Roger...
Ik kan je niet het gehele antwoord geven, maar wel een algemene benadering volgens welke je dergelijke vragen kunt tacklen:
Als je zo'n soort pagina hebt, begin dan met die pagina op te slaan op je eigen harde schijf ergens. Open die en doe dan eens klik met je rechtermuisknop. Dan krijg je een submenuutje en als je daaruit kiest 'view page source' (als we het over Chrome hebben) dan kom je daar alle geprogrammeerde code en de teksten tegen die de betreffende pagina opmaken. ALS je het nu toch lokaal hebt staan, kun je ermee experimenteren bij de styles (let op of er geen apart css-file voor die pagina is), bv te beginnen met de kleur om te zien welk element je aanpast. En dan later zie je wat voor element het is en dat google je dan en zo kom je achter alle eigenschappen die je nodig hebt voor zo'n element. EN dan kun je de parameters aanpassen voor jouw site.
Dus... zo valt er nog veel te ontdekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt allemaal, maar wat nog veel handiger is is om de Inspector te gebruiken. Bijvoorbeeld met de Firebug-plugin in Firefox, of de (minder geoutilleerde maar toch prima werkende) inspector in Google Chrome (druk maar eens op F12). Dan kun je door alle lagen van de website heen bladeren, zien welke blokjes wat representeren, meteen zien welke styles(heets) er van toepassing zijn, en nog heel, heel veel meer. Ook kun je op die manier rechtstreeks in de code van de website hakken en zagen om te kijken wat een wijziging voor invloed heeft, zonder dat je de code helemaal moet opslaan en in een andere editor openen en je browser dan naar een lokale file moet wijzen en zo. Extreem krachtig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou kijk aan!! handig om te weten. Overigens zou ik dergelijke bewegende dingen altijd via jquery maken, maar dit terzijde.
Dat is geen gewoon balkje, maar een uitklapmenu.
Dat kun je maken met jQuery.