Probleem met versturen van data naar de database kan iemand helpen(PHP)?

Ik heb volgend script als formulier:

Fucntie:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

en hier het bestand nieuwegebruiker.php:

$con = mysql_connect("localhost","root","****");
if (!$con)
{
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}

mysql_select_db("ticket", $con);

$ngebruiker="INSERT INTO gebruikers (Gebruikersnaam, Wachtwoord)
VALUES
('$_POST[gebruiker]','$_POST[ww]')";

$nsysteembeheerder="INSERT INTO systeembeheerders (Gebruikersnaam, Wachtwoord)
VALUES
('$_POST[gebruiker]','$_POST[ww]')";

if (isset($_POST['one']))
mysql_query($nsysteembeheerder,$con);
{
die('Fout ' . mysql_error());
}
echo "Beheerder Toegevoegd";

if (isset($_POST['two']))
mysql_query($ngebruiker,$con);
{
die('Fout ' . mysql_error());
}
echo "Gebruiker Toegevoegd";

mysql_close($con);
?>

Als ik hem verstuur zegt hij alleen fout hij geeft verder geen mysql_error.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen error hij zegt alleen :die(‘Fout ’ . mysql_error());
omdat ik dat aan geef.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Besef je wel dat je een flinke SQL-injection mogelijk maakt, doordat je jouw POST/GET/COOKIE variabelen in je query niet beveiligd met mysql_real_escape_string() ?

Antwoorden (1)

Heb je code even wat meer leesbaar gemaakt, error reporting toegevoegd en je globals escaped

zie http://pastebin.com/wVp5unfh

Als er fouten inzitten zouden ze nu weergeven moeten worden
je kan ook een var_dump of print_r op een variabele geven deze functie geeft dan aan welke data het bevat, zo kan je na gaan of de informatie die je wilt hebben ook klopt..!
Bronnen: