Welke boek zou ik best kiezen voor Java te leren?

Ik ben vandaag naar de bibliotheek geweest en heb een aantal boeken opgezogt. Welke boek kunnen jullie mij het best aanraden? (Ik wil het programmeertaal gebruiken voor scripts en dergelijke wat games betreft voor Android/IOS.)

*Java voor studenten (2005, auteur : Douglas Bell)

*Programmeren in Java met BlueJ : een objecten eerst-benadering (2009, auteur : David J. Barnes)

*Basiscursus Java (1997, auteur : Leen Ammeraal)

*Programmeren Java ( 2000, auteur : Elke Niedermair)

*Java voor dummies ( 1997, auteur : Aaron E. Walsh)

Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet welk boek je het beste kunt halen, maar ik zou zelf kiezen voor het nieuwste van het nieuwste. Internet is de laatste paar jaren enorm populair geworden en daardoor ook veranderd en als je een boek uit 2005 gaat lezen, zal heel veel informatie al achterhaald zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fijn dat je in de bibliotheek hebt gezoCHt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bibliotheek, Java & iOS, je brengt het leuk! Ik zou het boek 'trollen voor dummies' als eerste aanbevelen.

Antwoorden (1)

Beginnen met 'Java voor dummies'.

Misschien heb je hier ook wat aan:

http://tluif.home.xs4all.nl/JavaCursus/JavaCursus.html