Is het mogelijk om met Jquery show() en hide() een complete website te bouwen, zonder herladen pagina?

Ik heb voor mijn portfolio het rare idee de hele site via show en hide te bouwen, zodat de gebruiker geen pagina's hoeft te herladen. Hierdoor zal de gebruiksvriendelijkheid beter zijn.

Nu weet ik echter niet of het kan, dus dat is gelijk mijn vraag.

Ik heb een menu met 4 buttons: home, portfolio, cv en contact, op al deze pagina's staat ander content.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan beter gebruik maken van AJAX.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is Jquery geen AJAX dan? Dat had ik altijd zo gedacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. AJAX is een manier om zonder de pagina te herladen, informatie van andere pagina's te halen. jQuery is een Javascript library die het het een stuk makkelijker maakt om sommige handelingen uit te voeren. jQuery heeft overigens wel een optie om AJAX uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ivar91, ik heb een tutorial gevonden, kan jij misschien kijken of dat de makkelijkste/ beste manier is om, het op te lossen? http://www.queness.com/post/328/a-simple-ajax-driven-website-with-jqueryphp

Het beste antwoord

Het makkelijkste is om dit gewoon met AJAX te doen.

In de head van je html zet je dit neer:

De link naar bijvoorbeeld je portfolio word dan dit:
Portfolio

Ik ga er vanuit dat als je op die link klikt, dat dan niet alles veranderd moet worden, maar alleen een bepaalt stuk. (Het menu etc moet allemaal het zelfde blijven.)

Om het stuk dat moet veranderen zet je een div, met de id "inhoud" (hij mag ook anders heten, maar dan moet je dat ook aanpassen in het bovenstaande script).

Nu is het een kwestie van op de link klikken, en de inhoud van de div, wordt verandert naar de inhoud van linkNaarPortFolio.html. Let wel op dat je in het bestand dat je wil aanroepen via ajax, niet een html/head/body etc tags hebt staan. Alleen hetgeen wat je tussen die div weer wilt geven.

Ik zet in de reactie hieronder nog even een complete voorbeeld code. (Die past hier niet meer in vanwege het maximum aantal karakters.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

AJAX

Portfolio href="JavaScript:void(0);" onclick="loadXMLDoc('linkNaarBiografie.html')">Biografie

Inhoud van pagina 1. Deze wordt verandert als je op 1 van de links klikt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :). Ik ga er naar kijken :)