Hoe los ik dit op in html/css?

Ik heb een banner (img) in div ik heb nu een menu gemaakt ook met divs en css. ik wil deze twee aan elkaar hebben horizontaal maar er blijft maar een 1px lijntje er tussen zitten hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Met je code kunnen we wat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zou zomaar kunnen dat het in de ene browser wel goed gaat en in de andere niet...

Het beste antwoord

Zet in je img eens border="0"?

Maar inderdaad, als je nou je code zou geven, en een screenshot, dan snappen we beter wat je bedoelt, want nu kunnen het duizenden dingen zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

twee puntjes waar het miss mee lukt:

zit er geen margin tussen?
is de img niet te groot?
Jaspro101
12 jaar geleden
Je kunt proberen om een css reset te implementeren.

Browsers hebben nog wel eens verschillende standaarden, en met zo'n reset, stel je die voor alle browsers gelijk.

Ook stelt hij alle margins/paddings/borders etc in op 0, waardoor je kans hebt dat die ene pixel zal verdwijnen.

Nadeel is alleen, dat als je al een hoop css hebt, dat deze nog wel eens door de war gegooid worden, waardoor je een hoop aan moet passen in je oude css.

http://meyerweb.com/eric/tools/css/reset/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vraag is helaas niet zo te beantwoorden want afhankelijk van aardig wat factoren vooral:
1. Browsertype en -versie
2. CSS/HTML-versie.

Bovendien: Waarom zou je je druk maken om 1 pixel in de tegenwoordige resoluties van 1024 en soms zelfs meer. Ik heb 'in de beginne' nog gewerkt met resoluties van maximaal 640 pixels horizontaal en zat er ook nog een apparatuurgebonden maximum aan het verticale en dat was nog lager, als ik goed onthouden heb 400 in theorie (in de praktijk 320). Dat waren andere tijden. Ik word er bijna nostalgisch van :-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebben deze div's een border of zit er een 1px spacing tussen de twee div's. In het geval van een spacing kun je in de margin veranderen, dan doe je bijvoorbeeld de onderste div met een "margin-top: -1px" waardoor die div met 1px omhoog zal gaan.