Hoe kan ik een gif afbeelding omzetten naar losse png's?

Het is een bewegende afbeelding en die wil ik omzetten naar losse png's.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Daar heb je zelfs geen software voor nodig, want je kunt het online doen. Ga hier naar toe:

http://gifninja.com/split-animated-gif/new
1. upload je animated gif
2. vervolgens zie je na een paar seconden de hele rij plaatjes, die uit je animated gif zijn gehaald.
3. Scroll helemaal naar beneden, en daar zie je staan:
"Here's a zip file containing all the frames in your animated gif".
4. Klik daarop en je downloadt alle losse gifjes in één zippakketje.

Pakketje uitpakken en je hebt alle losse afbeeldingen. Als je ze per se in PNG wilt hebben, dan kun je dat met bijna elke viewer (ACD SEE, Irfanview, Polyview) zelf omzetten. Lukt dat niet, dan kan dat ook heel makkelijk online. Even googelen op "convert gif2png online" en de links vliegen je om de oren ;-)
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd, ik heb het zelf met 2 verschillende animated gifs uitgeprobeerd, en het werkt hier uitstekend. Download even dit plaatje, en probeer het nog eens:
http://www.imagebam.com/image/7b656e179800715
(de vliegende duif) Misschien kunnen we er dan achterkomen waar, en waarom het bij jou niet goed gaat.

Andere antwoorden (1)

Maak een schermdump (hoe je dat doet verschilt per besturingssysteem) en sla het resultaat met XnView (freeware) of PreView (bij Mac geleverd) op als .png's. Kost wel even tot je steeds op het goede moment een dump maakt, maar dan heb je ook een foto-albumpje met losse stilstaande gifjes (zijn vaak wat kleiner in opslag dan png) in plaats van een animatie.